Ekainaren 26an, arratsaldez, Yayoi Kusama (1929) artista japoniarraren erakusketaren inaugurazioa izan zen Guggenheim Bilbao museoan. Bertan, 700 pertsona inguru bildu ziren, eta gonbidatuta egon nintzen.
Autoritateen oholtzan ohikoa denez, artista omenduaren ordezkariak, pertsonaia politiko kulturalak, Andoni Iturbe Kultura sailburuordea, Lorea Bilbao Bizkaiko Kultura diputatua eta Juan Ignacio Bidarte museoko zuzendaria izan ziren. Hiruretako batek ere ez zuen izan fintasunik oinarrizkoena, obligazioa ezpada, memoria artistikoa eta kultur begirunea, bezperan hila zen Jose Antonio Sistiaga euskal artista handiarekiko (Donostia, 1932-Donibane Lohizune, 2023), pintatutako zinemaren aitzindaria, Gaur talde artistikotik bizirik iraun zuen azkena eta ezinbesteko figura—taldeko gainerako kideekin— XX. mendeko euskal artearen eraldaketan.
Gogoratu behar da Sistiaga maiz joaten zela duela gutxira arte Bilbon, Errekalde aretoan, Arte Ederretan eta Guggenheimen bertan ospatzen ziren arte ekitaldi guztietara, eta aukera izan zuela, besteak beste, Euskal Herriko kultur panorama tristeari buruzko hitz-aspertu txikiak egiteko.
Amnesia oroigarri horrek hainbesteko desengainua sortu zuen kulturarekiko sentikorrak ziren pertsona ezagun batzuengan, non sumindu egin bainintzen.
Politikari horiek biak EAJkoak dira, eta alderdi horrek kultura baztertzen du, nahiz eta bere kargu guztiak bere esku dituen administrazioetan, baita kulturakoetan ere, bere nortasun erregionalista desintegratzailea, errantzioa eta lokalista bizkaitarra dela eta, Bilbo eta inguruakez direnak ez baitira existitzen. Irain kulturala.
Guggenheim eta Sistiaga
Iruzkinak
Ez dago iruzkinik
Ordenatu