Hezkuntzako profesionalek, gurasoek eta deskonexio-eskubidearen defendatzaileek osatutako kolektibo independente batek osatzen dute ikastetxeoff baten aldeko ekimena. Besteak beste, irakaskuntzan gailu digitalen erabilera mugatzea eta atzeratzea dute helburu.
Adingabeek pantailekin igarotzen duten gehiegizko denboraz kezkatuta, argudiatzen dute hezkuntzak, adingabeek jasaten duten hiperkonexio hori murrizten lagundu behar duela eta ez areagotu. Gogorarazten dute nazioarteko erakundeek, hezkuntza eta osasun agintariek, datu nazionalak babesteko agintariek eta gomendio objektiboak eta merkataritza-interesik gabekoak eman ditzaketen adituek zalantzan jartzen dituztela hezkuntzaren hedapen digitalaren oinarriak, eta horiek berriz aztertzeko gonbita egiten dute. Beste arazo batzuen artean, hainbat azterlan eta txostenetan oinarrituta, azpimarratzen dute hezkuntzan gailu digitalen erabilerak ez duela ikaskuntza hobetzen, ikasleentzako distrakzio iturria dela eta datuak babesteko arazo larriak sortzen dituela.
Unescok eta beste erakunde batzuek gobernuei ikastetxeetan digitalizazio-planak berrikusteko eta gailuen erabileraren egokitasuna ebaluatzeko eskatu dietela azpimarratzen dute. Aldi berean, Suedia eta Quebec ikasgelak digitalizatzeko politikan atzera egiten ari direla informatzen dute. Herrialde horietan egin dituzten ikerketen bidez ondorio batzuk atera dituzte: kasurik onenean, ikaskuntzari dagokionez gailu digitalek ez dutela inolako onurarik ekartzen, eta okerrenean, adingabeen kognizioan eragin negatiboa dutela.
Mugimendu honek oinarrizko hamabi arazo ikusten ditu irakaskuntzaren digitalizazioarekin, eta horien artean hezkuntza-helburuen definizio falta dago. Esaten dute hezkuntza prozesuetako hedapen teknologikoak ez diela argi eta garbi erantzuten identifikatutako premiei, baizik eta hezkuntza modernizatzen eta hobetzen lagunduko duen funtsik gabeko usteari. Honako arrisku hauek ere aipatzen dituzte: arreta galtzea eta ikasgelan gailu digitalak erabiltzeak ikasleei dakarzkien arriskuak, hezkuntza sistemaren gizatasuna galtzeko arriskua (irakasleak bigarren maila batean geratuko lirateke), industria teknologikoa teknologia bat hezigarria den edo ez jakiteko irizpideak ezartzen dituena dela eta horrek logika komertziala logika pedagogikoaren gainetik jartzea eragiten duela, eta digitalizazioak dakarren ekonomia eta ingurumen kostu erreala oso handia dela.
Deskonexiorako eskubidea errespetatzen duen hezkuntzarako bost proposamen egiten dituzte:
- Eskolako eskuliburuak beti paperean eskuragarri egongo direla bermatzea.
- Ikasgeletan pantailen erabilera salbuespenezko egoeretara mugatzea. Gailu digitalak ikasgelako eguneroko errutinatik kanpo uztea. Haur Hezkuntzako pantailak kentzea eta Lehen Hezkuntzan salbuespen gisa erabiltzea. Beste hezkuntza-etapa batzuetan, ebidentziaz babestutako balio erantsia ematen duten kasuetara mugatzea.
- Ikasleek, familiek eta irakasleek deskonexiorako duten eskubidea bermatzea. Agenda fisikoei eustea eta etxeko lanak plataformetara igotzea saihestea. Hau da, etxeko lanak konektatuta egon gabe egiteko aukera bermatzea. Ezin da familien esku utzi eskola-gailuen erabilera ikuskatzeko ardura.
- Digitala objektu bihurtzea, eta ez aztergai. Tresna digitalen erabileraren inplikazioei buruzko hausnarketa eta ezagutza sustatzea, eta ikasleak informatikan eta ofimatikan prestatzea etapa aurreratuetan, ordutegi mugatuetan, pribatutasunari buruz indarrean dagoen legeria betetzen duten sistemak erabiliz.
- Pantailarik gabeko alternatiba bat eskaintzea. Hasierako neurri gisa, aurreko proposamenak inplementatzen diren bitartean, ikasturte bakoitzean pantailarik gabeko lerro bat eskaintzea, hala eskatzen duten familietako ikasleen deskonexiorako eskubidea errespetatuko duena.
Off mugimendua ez dago inolako garapen teknologikoaren aurka, baizik eta gaur egun teknologia erabiltzen ari garen moduari buruzko gogoeta egitera gonbidatzen gaitu. Arreta pertsonengan jarriz, teknologia gizartearen alderdi guztietan zer ondorio izaten ari den eta modu jasangarriago batean nola garatu eta erabili daitekeen: horren inguruko hausnarketara gonbidatzen gaitu.
Bere web orrialdean manifestu bat du, mundu guztiari sinatzeko gonbita egiten diona. Bertan, gizartean ditugun erronkei erantzuteko, neurri juridikoki arautzaile ugari, industria-ekoizpenari eta merkaturatzeari lotutako neurriak eta ikerketaren eta hezkuntzaren arloko neurriak aztertzea proposatzen dute.