AP-8 Peajerik Ez plataforma

Eutsi, ekin, baina inoiz ez etsi

Jose Luis Candelas Osegui
2024ko azaroaren 7a
05:00
Entzun

Ahalegin asko egin ondoren, azkenean jaso dugu erantzuna Bizkaiko Foru Aldunditik, AP-8 Peajerik Ez plataformak abuztuan egin zuen eskaerarena, bilera bat eskatzeko bidesariei eta N-634 errepidearen arazoei buruz hitz egiteko. Norbaitek pentsa badezake erantzuna izan dela gurekin hitz egitea onartu dutela, ba ezetz izango da. Honela diote hitzez hitz: «Zuk bidalitako idazkian, zuk diozunez, Bizkaiko Foru Aldundi honi, beste pertsona eta erakunde hartzaile askoren artean, 2024ko abuztuaren 30ean posta elektronikoz bidali zenion idazkian, honen bidez jakinarazten dizut gaia dela-eta eskumena duen foru erakunde honetako administrazio-unitatera bidali dela, behar diren izapide administratiboak egin ondoren kudeatzeko. Jaso ezazu agur bero bat».

AP-8 Peajerik Ez plataformatik ere ez dakigu norena den agur bero hori, sinatu gabe datorkigu eta. Argi eta garbi erakusten du beren eskubideen alde borrokatzea helburu bakarra duen pertsona-talde bati dioten estimua eta errespetua. «Politikari ona bere herriari entzuteko gaitasuna duena da».

Ez dirudi bakarrak garenik, ezin baita zehatz-mehatz jakin zenbat eskari ukatu eta birringailura eraman diren, gurea bezala. Bere politikak eta jarduteko moduak iraganeko garaiak gogorarazten dizkigu, demokraziarik ez zegoenekoak eta legeak pistolaz inposatzen zizkizutenekoak, inorekin kontsultatu gabe. «Politikan barkatu egiten da akatsa, baina ez prepotentzia».

Politika hori Rementeria jaunarengandik eta egungo Imanol Peajes lehendakariarengandik jaso zuten; izan ere, legealdiko urteetan haietako inor ez zen gai izan bere nagusikeriarekin bat egiten ez zuen inorekin hitz egiteko. Batak zein besteak alde egin zuten beren karguetatik, ez guri ez ordezkatzen dituzten herritarrei inolako azalpenik eman gabe. «Politika herria zerbitzatzeko artea da, ez herriaz baliatzekoa».

2026ko azaroan amaitu zen AP-68 autobidearen emakida Vasco Aragonesa autobidean, Bilbotik Zaragozara. Baina inork ez dezala oraindik cava ireki, PNV Euskal Negozioaren Alderdiko agintari maiteek beren agendan sartuta baitute data horretatik aurrera guri kobratzen jarraitzea. Carlos Alzaga foru diputatuak uste du ez duela arrazoirik doan izango dela pentsatzeko, beharrezkoa baita bidesari bat edo erabileragatiko ordainketa bat izatea mantentze-lanak egin ahal izateko. Bestela, auto-gidariok jasaten ditugun zerga itzelekin eutsiko genieke. Nahiz eta bi urte falta diren, Bizkaiko eta Arabako foru aldundiak elkarrekin ari dira lanean pastel goxoa banatzeko. «Gaizkileak kaletik ateratzeko, lehenik gobernutik atera behar dira».

Errioxako Enpresen Federazioko idazkari nagusiak uste du bidesari horiek kobratzen jarraitzeak eragin zuzena izango lukeela hango enpresa-sarean, eta beharrezkotzat jotzen du autobide osoa liberalizatzea, komunikazioak ezinbestekoak baitira eskualde baten garapen ekonomikorako. Errioxako enpresa-idazkariak bezala, estatuko beste toki batzuetan, enpresariek eta kargudun politikoek benetako adarjotzetzat jo dute bidesari horiek kobratzea. «Politikariak beren herria defendatzeko aukeratzen dituzte, ez beren interesak defendatzeko».

Zer arrazoi eta argudiotan oinarritzen dira Euskal Negozioaren Alderdiko pertsona horiek, ordaintzen jarraitu behar dugula esateko? Mantentzeagatik bada, zer kudeatzaile mota dira? Gainerako erkidegoetan ere mantentzen badute eta askatzeko eskatzen badute... Ez da izango ezjakin nahi gaituztenik eta ordaintzen jarraituko dugunik, horretarako arrazoirik ez badago ere... «Ardi-herrialde batek otsoen gobernua sortzen du».

Bizkaitik Kantabria, Asturias eta Galiziara joanez gero, ez duzu ordaintzen; Arabatik Gaztela eta Leonera edo Nafarroara joanez gero, ez duzu ordaintzen; Bilbotik Donostiara joanez gero, berriz... edo Bilbotik Gasteizera, edo Gasteiz eta Donostia artean... Gure hiriburuak bidesarien bidez lotzen dituen erkidego bakarra gara. «Eskuak gora, hau lapurreta bat da».

Era berean, ez da oso ondo ulertzen zein diren oposizioko gainerako alderdi eta talde politikoek bidesari horiek kobratzen jarraitzeko dituzten arrazoiak, PPrenak izan ezik. Bitxia bada ere, PPk, Jose Maria Aznar orduko presidentearekin batera, beste hamabost urtez luzatu zuen 2011n amaitzen zen kontzesioa. «Hiru Euskadi daude: batzuena, besteena eta batzuk besteekin kokoteraino gaudenena».

Eta hori guztia gertatzen ari den bitartean, eta AP-8ko tarifen igoera berriei forma ematen ari diren bitartean, Imanol Peajes-en gobernuak gama altuko lau Lexus berri gehitu ditu kabinetea 16 kidera zabaldu ondoren. «Ez da dirurik falta, lapurrak sobran daude».

Gure plataforman jarraituko dugu ahalik eta jende gehienarengana iristen eta saiatzen, herritarrak jabetu daitezen zein jende dagoen gobernatuta. «Politikari ustel bat baino okerragoa da horiek defendatzen dituen herritarra».

Duela gutxi, gure plataformako kide enblematikoenetako batek utzi gaitu. Borrokalari nekaezina, inoiz ez zuen bidesaria ordaindu kontzesioa amaitu zenetik 2003an. Plataformak eta auzo-elkarteak bultzatu eta sortzen lagundu zuen. Eta beti izan zuen arau bat: bera bezala pentsatzen zutenekin eta desberdin pentsatzen zutenekin biltzea, akordioak eta aliantzak lortzea beti auzo-komunitateen alde. Zu joan arren, guk hemen jarraitzen dugu; bidegabea denaren kontra borrokatzen jarraituko dugu, eta gure kargudun politikoek azkenean guri entzuteari ez diezaioten uko egin saiatuko gara, «Eutsi, tematu, baina inoiz ez atzera egin».

Iruzkinak
Ez dago iruzkinik

Ordenatu
0/500
Interesgarria izango zaizu
Nabarmenduak
Orain, aldi berria dator. Zure aldia. 2025erako 3.000 babesle berri behar ditugu iragana eta geroa orainaldian kontatzeko.