2023a «urte ona» izan da autogintzarentzat

Sektoreko enpresek 25.000 milioi fakturatu zituzten Araba, Bizkai eta Gipuzkoan, %11,5 gehiago. Urte honi begira, «nahiko baikor» agertu dira.

Bi langile autogintzako enpresa batean.
Bi langile autogintzako enpresa batean. RAUL BOGAJO / FOKU
jokin sagarzazu
2024ko martxoaren 14a
11:00
Entzun

Sektorea aldaketa eta ziurgabetasun garai batean dagoen arren, Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako autogintzak giharra erakutsi zuen 2023an. «Urte ona» izan da: 25.023 milioi euro fakturatu zituen, aurreko urtean baino %11,5 gehiago. Emaitza horiek «inoizko onenen artean» daudela azpimarratu du Acicae klusterrak.

Sektorea 300 osagai enpresak osatzen dute. Horien artean daude kanpoko eta tokiko multinazionalak, kooperatibak eta enpresa txiki eta ertainak. Acicaeren emaitzetan ez dira kontuan hartzen hiru lurraldeetan dagoen fabrikarik handiena: Gasteizko Mercedes Benz.

Acicaek ohar batean azaldu duenez, iaz ibilgailuen eskaria «nahiko ona» izan zen «kontinente guztietan», eta haize hori alde izan dute osagai ekoizleek ere. Horrekin batera, azken urteetan bezeroak, merkatuak eta teknologiak dibertsifikatzeko egin duten lana azpimarratu du. Arabako, Gipuzkoako eta Bizkaiko enpresek nazioartean egiten dituzte euren salmenten %90, eta erdiak baino gehiago, Europatik kanpo.

Enpleguari dagokionez, klusterrak adierazi du «mantendu» egin dutela hiru lurraldeetan: 38.480 langile dituzte guztira, 395 lantegitan. Kanpoan beste 345 planta produktibo dituzte, 32 herrialdetan, eta 100.000 langile gehiago. Lantegi batzuk itxi egin dituzte edo ixteko bidean daude Euskal Herrian, Laudioko (Araba) Glavista eta Urdulizeko (Bizkaia) Mecaner, adibidez.

Aurrera begira

Aurtengo aurreikuspenei dagokienez, Ines Anitua Acicaeko zuzendari nagusiak adierazi du «zuhurrak» direla, eta horretarako arrazoiak «askotarikoak» direla. Bi azpimarratu ditu: egoera geoestrategikoa eta trantsizio energetikoa. Bi faktore horiei buruz, adierazi du «interpretazio ezberdinak» egin daitezkeela, baina «nahiko baikor» daudela. Haren ustez, aurrera begirako gakoak bi dira: auto ekoizleek trantsizio horretara egokitzeko dituzten egitasmoak eta kontsumitzaileen erosteko ahalmena.

Iruzkinak
Ez dago iruzkinik

Ordenatu
0/500
Interesgarria izango zaizu
Nabarmenduak
Orain, aldi berria dator. Zure aldia. 2025erako 3.000 babesle berri behar ditugu iragana eta geroa orainaldian kontatzeko.