Ikasleek
atsedenaldia bukatu berri dute eta ikasgeletara ari dira bueltatzen.
KorridorecloseEraikin batean, gelen arteko igarobidea.
a ikaslez gainezka dago, asko korrika eta oihuka. Zarata handia
dago. Poliki-poliki desagertzen joango da, ikasleak geletan sartu
ahala. Hezkuntza-berrikuntzaren aldeko arima ederrek esango lukete
plazer handia dela nerabeen bizitasunaren espektakulu atseginaren lekuko
izatea.
Saltoka dauden nerabe oihukarien uholdearen erdian irakasle batzuk doaz klasera, korronteak eramanda bezala, koadernoei eta eramangarriei bularraren kontra helduta, Le Radeau de la Méduse-ri helduko baliote bezala. Batzuetan ikusizko kontaktua dago norabide batean datorren eta kontrako norabidean doan beste irakasle baten artean, eta begietan edo ahoan keinu txiki bana sumatzen da, «ezin dugu ezer egin» bezalako zerbait begiradarekin elkarri esango baliote moduan, «hemen gaude», «ea portu segurura iristen garen behingoz», irribarre triste batekin.
«Halako batean, lauzpabost ikasle pasatzen dira ziztuan, gainontzekoak bortizki bultzatzen, bat lurrera botatzen dute kasik, 'azkena gay' oihukatuz».
Halako batean, lauzpabost ikasle pasatzen dira
ziztuan, gainontzekoak bortizki bultzatzen, bat lurrera botatzen dute
kasik, «azkena gay» oihukatuz. Zeuk, pasillotik doan irakasleak, zer
egin erabaki behar duzu. Haiengana hurbildu, zarata eta iskanbilaren
erdian eurekin hitz egiten saiatu, eurak saltoka, bultzaka eta oihuka
dauden bitartean, pasilloetatik ez dela korrika egin behar esan,
ikaskide bat bota dutela lurrera, eta hori ezin dutela egin, ezin dutela
inor iraindu. Hori eginez gero, oso litekeena da zentzurik gabeko
eztabaida bukaezinean hastea, «ni ez naiz izan, nik ez dut korrika
egin, nik ez dut oihukatu, qué dices tía, nik ez dut inor lurrera bota,
gay ez da elecloseHitz.
txarra, ezin didazu parte bat ipini, bost axola parte bat
ipintzen badidazu». Ezagutzen duzu egoera: bat-batean, txirrina
jotzean desagertuko dira guztiak korrika norabide batean bakoitza, nor
bere ikasgelara. Zu, momentuz, garaiz zoaz zurera, eta Leninen galdera
datorkizu burura: zer egin? Tokatzen zaizun ikasgelara hurbildu
zaitezke, lanen bat ipini, oraintxe zatozela bueltan esan, egon daitezen
formal; agian, zaintzako baten bila joan, eurekin geldi dadin zu
bueltatu arte (baina baliteke inor ez egotea libre, badakizu, oso justu
gaude); gero, istilua sortu duten ikasleen bila joan; hasi berri den
eskola moztu momentu batez, eta pasillora aterarazi (orain baketsu
dago). Haiek gelakideen aurrean ozenkicloseGoraki.
harropuztu eta suminducloseBiziki haserretu.
egingo
dira jasotzen duten tratua dela eta, zein bidegabea den, ikasgelatik
ateratzea errieta botatzeko. Harro, poz eta handiuste nabarmenez,
disimulatzen ere saiatuko ez direnak.
Baina eszenako okerrena ez
dago protagonistengan, foku eta arreta osoa bereganatzen baitute.
Okerrena zera da: egoera honek, mila aldiz errepikatu denak, tantaz
tanta estalagmita bat uzten duela, jalkincloseHigatzaile batzuek utzitako gaiez eratutako metaketa.
bat, gainontzekoen ariman.
Batzuk dibertituta daude, inbidiaz jota (ze pena, ni ez naiz horietako
bat, ez naiz ausartzen, edo ez nindukete onartuko haien artean), zuhurki
zirikatuz, saioa girotzen dietelako eskertuta. Beste batzuk, aspertuta,
disruptibocloseEgoera bat-batean aldatzen duen zerbait.
en etenaldiez nekatuta. Baten bat deseroso eta izutu samar
(gay gisa iraindua edo seinalatua izan den hori; edo besteren bat,
beldur dagoena bera izango ote den hurrengoa bere atzean antzeko zerbait
entzungo duena pasilloan).
«Okerrena zera da: egoera honek, mila aldiz errepikatu denak, tantaz tanta estalagmita bat uzten duela, jalkin bat, gainontzekoen ariman».
Pasatuko
da eskolako ordu erdi gutxienez, zure taldea atenditu gabe geldituko da
eta hurrengo errekreo ostean berriro errepikatuko dute jardunbide
berbera, agian pasio gehiagorekin, badakitelako irakaslearen begia
gainean edukiko dutela. Ez duzu ezer lortuko, berandu ailegatuko zara
zure klasera, desesperatucloseEtsi.
ko zara ezertarako. Parte bat ipintzea oraindik
txarragoa da, aurrekoari gaineratu behar zaio gertaturikoa
«objektiboki» idatziz azaldu beharko duzula formulario batean, gero
ikasleei kopia bana eman, esan hurrengo egunean guraso batek sinatuta
ekarri behar dutela eta, ekarriko ez dutenez, euren atzean ibili egun
batzuetan.
Kostuak eta etekinak kalkulatzen dituzu zure baitan eta, honela jokatzearen alde onak eta txarrak haztatucloseZerbaiten nondik norakoak aztertu.
ta, ez duela merezi
lokatzean sartzea erabakitzen duzu. Zure ikasleei zor diezu, ikasgelan
zain daudenei, jorratzen ari zareten gaian aurrera egiteko jarduerak eta
ariketak prestatu dituzu. Lehenengo aukera hartuz gero, emaitza
hezitzailerik ez dela egongo jakin badakizu. Gainezka zaude, hobe da ez
entzunarena egitea, beste alde batera begiratzea, gauza horiek
ikasgelaren barruan ez gertatzeaz arduratzea. Baina pasilloa far west-a da, hor ez dago legerik, hau da, indartsuenen legea nagusitzen da.
Bereziki
problematikoa ez den zentro baten eguneroko egoera bat da. BurokraziacloseAdministrazio-jarduera bati dagozkion arau, agiri eta izapideen multzoa.
z
gainezka gauden irakasleok, burua ordenagailuaren pantailan betiko
sartuta, gure osasunarekin ordaintzen dugu urrats bakoitzean agertzen
zaizkigun egoera guztiei erantzun nahi izatea. Eta hori ezin dugunez
egin, bizirauteko estrategiak garatzen ditugu. Estrategia horiek
irakasle eta hezitzaile gisako gure atazacloseEginkizuna.
ren kalitatearen kalterako
dira. Baina zer egin ahal dugu guk? Jaurlaritzako Sailak edo
Berritzeguneak bezalako erakundeek ez digute ezertarako balio, ez digute
laguntzen eguneroko gatazka horiek edo beste asko konpontzen. Aitzitik,
alferrikako lan-karga gehitzen digute askotan. Ez al da garaia
txorakeriak esan eta egiteari uzteko eta ea nola hobetzen dugun
hezkuntza-kalitatea eta elkarbizitza ikastetxeetan ikusten hasteko
behingoz?
«Jaurlaritzako Sailak edo Berritzeguneak bezalako erakundeek ez digute ezertarako balio, ez digute laguntzen eguneroko gatazka horiek edo beste asko konpontzen».