Hezkuntzako profesionalek, gurasoek eta deskonexio-eskubidearen defendatzaileek osatutako kolektibo independente batek osatzen dute ikastetxe off baten aldeko ekimena. Besteak beste, irakaskuntzan gailu digitalen erabilera mugatzea eta atzeratzea dute helburu.
Adingabeek
pantailekin igarotzen duten gehiegizko denboraz kezkatuta, argudiatzen
dute adingabeek jasaten duten hiperkonexio hori murrizten
lagundu behar duela hezkuntzak, eta ez areagotu. Gogorarazten dute nazioarteko
erakundeek, hezkuntza eta osasun agintariek, datu nazionalak babesteko
agintariek eta gomendio objektiboak eta merkataritza-interesik gabekoak
eman ditzaketen adituek zalantzan jartzen dituztela hezkuntzaren hedapen
digitalaren oinarriak, eta horiek berriz aztertzeko gonbita egiten
dute. Beste arazo batzuen artean, hainbat azterlan eta txostenetan
oinarrituta, azpimarratzen dute hezkuntzan gailucloseTresna.
digitalen erabilerak ez
duela ikaskuntza hobetzen, ikasleentzako distrakzio iturria dela eta
datuak babesteko arazo larriak sortzen dituela.
«Azpimarratzen dute hezkuntzan gailu digitalen erabilerak ez duela ikaskuntza hobetzen, ikasleentzako distrakzio iturria dela eta datuak babesteko arazo larriak sortzen dituela».
Unescok eta beste
erakunde batzuek gobernuei ikastetxeetan digitalizazio-planak
berrikusteko eta gailuen erabileraren egokitasuna ebaluatzeko eskatu
dietela azpimarratzen dute. Aldi berean, Suedia eta Quebec ikasgelak
digitalizatzeko politikan atzera egiten ari direla informatzen dute.
Herrialde horietan egin dituzten ikerketen bidez, ondorio batzuk atera
dituzte: kasurik onenean, ikaskuntzari dagokionez gailu digitalek ez
dutela inolako onurarik ekartzen, eta okerrenean, adingabeen kogniziocloseEzagutzea.
an
eragin negatiboa dutela.
Mugimendu honek oinarrizko hamabi arazo
ikusten ditu irakaskuntzaren digitalizazioarekin, eta horien artean
hezkuntza-helburuen definizio falta dago. Esaten dute hezkuntza
prozesuetako hedapen teknologikoak ez diela argi eta garbi erantzuten
identifikatutako premieicloseBeharrei.
, baizik eta hezkuntza modernizatzen eta
hobetzen lagunduko duen funtsik gabeko usteari. Honako arrisku hauek ere
aipatzen dituzte: arreta galtzea eta ikasgelan gailu digitalak
erabiltzeak ikasleei dakarzkien arriskuak, hezkuntza sistemaren
gizatasuna galtzeko arriskua (irakasleak bigarren maila batean geratuko
lirateke), industria teknologikoa dela teknologia bat hezigarria den edo ez
jakiteko irizpideak ezartzen dituena eta horrek logika komertziala
logika pedagogikoaren gainetik jartzea eragiten duela, eta
digitalizazioak dakarren ekonomia eta ingurumen kostu erreala oso handia
dela.
«Esaten dute hezkuntza prozesuetako hedapen teknologikoak ez diela argi eta garbi erantzuten identifikatutako premiei, baizik eta hezkuntza modernizatzen eta hobetzen lagunduko duen funtsik gabeko usteari».
Deskonexiorako eskubidea errespetatzen duen hezkuntzarako bost proposamen egin dituzte:
- Eskolako eskuliburuak beti paperean eskuragarri egongo direla bermatzeacloseZiurtatzea.
. - Ikasgeletan pantailen erabilera salbuespenezko egoeretara mugatzea. Gailu digitalak ikasgelako eguneroko errutinatik kanpo uztea. Haur Hezkuntzako pantailak kentzea eta Lehen Hezkuntzan salbuespen gisa erabiltzea. Beste hezkuntza-etapa batzuetan, ebidentziaz babestutako balio erantsia ematen duten kasuetara mugatzea.
- Ikasleek, familiek eta irakasleek deskonexiorako duten eskubidea bermatzea. Agenda fisikoei eustea eta etxeko lanak plataformetara igotzea saihestea. Hau da, etxeko lanak konektatuta egon gabe egiteko aukera bermatzea. Ezin da familien esku utzi eskola-gailuen erabilera ikuskatzeko ardura.
- Digitala objektu bihurtzea, eta ez aztergai. Tresna digitalen erabileraren inplikazioei buruzko hausnarketa eta ezagutza sustatzea, eta ikasleak informatikan eta ofimatikan prestatzea etapa aurreratuetan, ordutegi mugatuetan, pribatutasunari buruz indarrean dagoen legeria betetzen duten sistemak erabiliz.
- Pantailarik gabeko alternatiba bat eskaintzea. Hasierako neurri gisa, aurreko proposamenak inplementatzen diren bitartean, ikasturte bakoitzean pantailarik gabeko lerro bat eskaintzea, hala eskatzen duten familietako ikasleen deskonexiorako eskubidea errespetatuko duena.
«Off mugimendua ez dago inolako garapen teknologikoaren aurka, baizik eta gaur egun teknologia erabiltzen ari garen moduari buruzko gogoeta egitera gonbidatzen gaitu».
Off
mugimendua ez dago inolako garapen teknologikoaren aurka, baizik eta
gaur egun teknologia erabiltzen ari garen moduari buruzko gogoeta
egitera gonbidatzen gaitu. Arreta pertsonengan jarriz, teknologia
gizartearen alderdi guztietan zer ondorio izaten ari den eta modu
jasangarricloseEramangarri.
ago batean nola garatu eta erabili daitekeen: horren inguruko
hausnarketara gonbidatzen gaitu.
Bere webgunean manifestu bat du, mundu guztiari sinatzeko gonbita egiten diona. Bertan, gizartean ditugun erronkei erantzuteko, neurri juridikoki arautzaile ugari, industria-ekoizpenari eta merkaturatzeari lotutako neurriak eta ikerketaren eta hezkuntzaren arloko neurriak aztertzea proposatzen dute.